مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 00:002023-11-29پزشكي

فارس من| حجامت نوزادان آری یا خیر!


زردی نوزادتان بالاست و باید بستری شود.

در میان همه نگرانی ها بعد از شنیدن این خبر، پیشنهاد خاله نوزاد که گفت بچه رو ببریم حجامت، بهانه ای شد برای آغاز یک دعوای خانوادگی میان موافقان و مخالفان حجامت نوزادان.

- گروه زندگی؛ عطیه اکبری: حجامت از قدیم الایام نه تنها یکی از روش های درمانی در طب سنتی اسلامی است بلکه منابع تاریخی می گوید از زمان یونان باستان و قبل از آن در چین مرسوم بوده است.

در سال های اخیر این روش درمانی در ایران حسابی رونق گرفته و از شکل غیربهداشتی اش که در آرایشگاه ها و حمام ها انجام می شد به شکلی مدرن و بهداشتی درآمده است.

حالا حتی برخی پزشکان عمومی در درمانگاه ها هم حجامت را برای مراجعان انجام می دهند.

طبق آمارهای وزارت بهداشت در حال حاضر 1600 پزشک عمومی و متخصص آموزش دیده با پروانه حجامت که توسط وزارت بهداشت تأیید شده است، در سراسر کشور فعالیت می کنند.

اما همان قدر که علم پزشکی تا حدودی حجامت بزرگسالان را پذیرفته، اختلاف نظر در خصوص حجامت نوزادان و کودکان در میان پزشکان طب سنتی و طب کلاسیک همچنان ادامه دارد و اتفاق نظری در این خصوص به وجود نیامده است.

از یک طرف کارشناسان طب سنتی معتقدند که حجامت لاله گوش نوزادان و کودکان در درمان سریع زردی و بسیاری از بیمارهای دیگر موثر است و از طرف دیگر منتقدان این موضوع ادعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| حجامت نوزادان آری یا خیر!

فارس من| حجامت نوزادان آری یا خیر!